fashionink fashionink
  • KATEGORIER
  • Aktuella rabatter
  • Reklamlänkar
  • My faves
  • Om Fashionink.se
    • ARKIV
    • PR & Policy
    • Integritetspolicy
Kontakta mig
fashionink fashionink
FASHIONINK
  • KATEGORIER
  • Aktuella rabatter
  • Reklamlänkar
  • My faves
  • Om Fashionink.se
    • ARKIV
    • PR & Policy
    • Integritetspolicy
  • Event
  • Upplevelse

Daisy Beauty Cruise

  • Alexandra
  • 25/05/2017
  • No comments
Total
0
Shares
0
0
0

Nu äntligen har jag återhämtat mig ordentligt från helgens resa och har någorlunda med tid att sammanfatta lördagens äventyr i ett inlägg. Tidigt i lördagsmorse mötte jag upp Malin och Camilla vid Cityterminalen i Stockholm för att tillsammans ta en taxi till Stadsgården där vi gick ombord på Viking Grace för årets Daisy Beauty Cruise. Vi var ett större gäng influencers och skönhetsredaktörer som under 24 timmar ombord skulle komma att njuta av varandras sällskap, flera inspirerande föreläsningar, god mat och ännu godare bubbel.

Efter en gedigen frukost på båten (dessertbord med prinsesstårta = en bättre frukostbuffé) startade vi konferensdagen med en kort introduktion om fartyget Viking Grace. Ett väldigt modern fartyg i mitt tycke och som överraskade med både god mat och fräscha hytter.

Därefter tog Kicki Norman vid och hälsade oss alla välkomna i världens snyggaste set med matchande naglar. Lindex stod för setet och Frida Selkirk för naglarna. Kicki pratade om Daisy Beauty, deras läsare och överlag deras varumärke. Därefter fick vi två och två prata ihop oss om våra varumärkena. Är vårt varumärke jag? Eller är jag mitt varumärke? Vi hade alltså innan resan fått oss tilldelade en kollega att analysera och min partner blev härliga Louise. Det här med varumärken är ju så otroligt intressant. Jag vet ju att Fashionink är ett varumärke – det är därför jag är petnoga med min design, att jag väljer att inte ligga på portal och just därför jag inte säljer mitt instagramnamn för ett Louboutinläppstift (true story!). Men hur kan jag jobba ännu mer med Fashionink? En otroligt givande stund som jag önskade var mycket längre än de 45 minuter vi hade tillgodo. Av Kicki fick vi även frågan – “Om du var en årstid, en maträtt, ett plagg, en kändis och en sinnesstämning – vad hade du då varit?”. Jag har fortfarande inte ett svar på samtliga, varken för bloggen eller för mig själv. Det jag dock har kommit fram till är att jag privat är ett par stuprörsjeans med stretch – jäkligt åtsittande till en början men mjuknar med tiden.

Första varumärket efter Kicki var Nutrinovate som bland annat pratade om Reserol – ett innovativt kosttillskott i ett supertunt bladformat. Mikael och Magnus (bilden) bakom Nutrinovate har mångårig erfarenhet inom läkemedelsbranschen och lanserade under början av 2016 Reserol. Så vad är då Reserol? Jo jag kommer att skriva ett eget inlägg om Reserol men kortfattat sagt så är det som tidigare nämnt ett kosttillskott i ett supertunt bladformat som innehåller reservatrol – en växtpolyfenol som finns ibland annat vindruvsskal. Reservatrol har visat sig vara bra för leder, för hyn, för blodtryck och har dessutom verkat inflammationshämmande. Jag är superskeptisk och superpepp på att testa på en och samma gång. Jag undrar ju såklart om Reserol kommer att ha någon påverkan på min sköldkörtel – låt oss hoppas. Mer om Reserol i ett eget inlägg som sagt. Önskar för övrigt att fler kunde få lyssna på Mikael och Magnus då båda verkligen brann för sin produkt och visade på stor kunskap inom sitt område.

 

evo – “saving ordinary humans from themselves”

Australienska hårvårdsmärket evo fanns på plats och är för min del ett helt nytt märke. Tydligen har det funnits i Sverige i ett par år men det är först nu en väljer att satsa ordenligt. På hemmaplan är evo Australiens största hårvårdsmärke och märkets fokus ligger på att bevara och ge färg samt tillföra kvalitet till “vanliga människors” hår men utan att bli för kostsamt för konsumenten. Produkterna innehåller inte en massa ingredienser som är trendiga just nu bara för att vara säljande utan alla ingredienser i evos produkter är aktiva. Baldacci Haircare har nyligen tagit över evo i Sverige så på plats för varumärket hade vi Peter Sundh (VD Baldacci) som gav oss en genomgång av märket och så var även varumärkesambassadören och frisören Sophie Bergevald med. Sophie gav oss en ordentlig genomgång av märkets produkter och jag vill testa precis allt! Allt! Vi fick med oss lite arbetsprover hem och det kan vara så att jag har hittat en ny favorit när det kommer till torrschampo. Jag ska testa lite mer så återkommer jag om produkterna inom kort.

 

Åsa från Apoteket & Caroline från Idun Minerals

Under Daisy Beautys resa till London i höstas fick Idun Minerals frågan om varför deras foundationutbud inte kom i mörkare nyanser. Med på den resan fanns även Apoteket och snart därefter föddes ett samarbete mellan Idun och Apoteket som nu resulterat i 9 mörkare nyanser. De kompletterar det nuvarande sortiment på 9 nyanser vilket gör att det nu totalt finns 18 olika nyanser. Den mörkaste motsvarar Bobby Browns mörkaste nyans. Även puder och concealer kommer att utökas, men med några färre nyanser. Förutom detta samarbete med Apoteket presenterade Idun Minerals även sina sommarnyheter som vi ska titta närmare på inom kort. Det hintades också om lite fantastiska höstnyheter. Vi snackar bland annat nya basprodukter och hudvård…. Spännande!

Ser ni förresten de fina kransarna som Åsa och Caroline har på sig? Samtliga gäster på konferensen fick varsin krans och vi var så fina!

Lumenes svenska varumärkesambassadör Fanny Lagerwall

Fanny sminkar Sarah Grundén med produkter från Lumene

Näst sista varumärket för dagen var finska Lumene som var på plats med den nordiska chefen Ola Andersson och makeupartisten samt ambassadören Fanny Lagerwall. Lumene är för min del välbekant varumärke och ni vet ju redan att jag alltid måste ha deras CC-cream i mitt badrumsskåp, så jag såg verkligen fram emot denna presentation. Lumene må vara välbekant för mig men den senaste tiden har jag inte haft så bra koll på märkets nyheter och utveckling. De bytte Pr-byrå för något år sedan och sen dess har jag inte haft så bra koll på dem. Tyvärr.

Lumene kör nu en remake på sitt varumärke och lanserar så väl nya produkter som utseende på befintliga produkter. Om jag har förstått saken rätt så var hudvården först ut i höstas och nu satsar en på makeupen. Jag gillar verkligen det jag sett hittills så det ska bli roligt att testa de nya produkterna och lära känna “det nya” Lumene. Inser också att jag måste ha gått miste om några fantastiska produkter – deras Invisible illumination produkter som nyligen lanserats. Vi fick klämma lite på en ny highlighter i serien och herre så fin. Måste spana in serien pronto!

Sista märket för dagen var KISS NY Professional som nu lanserar makeup i Sverige. Jag har hört talas om KISS sedan innan och känner främst till märket för deras lösfransar. Nu sker alltså en makeuplansering inom någon vecka och Lyko kommer att stå för försäljningen. Produkterna är inspirerade av Kbeauty och märket lovar välpigmenterade produkter som ska vara både vågade och lättarbetade. Det talades till och med om att produkterna produceras i samma fabriker som t.ex. Marc Jacobs Beauty och Kevin Aucoin. Intressant.

Vi snackar priser i samma klass som NYX. Samtliga produkter fick vandra genom konferenssalen och överallt hördes “åh” och “wow”. Många av produkterna ser ut att vara helt fantastiska. Jag ser fram emot en highlighterpalett samt ett ombrerouge som kommer till hösten. Jag blev också kär i en helt fantastisk orange ögonskugga som jag bara måste få tag på. Trodde aldrig att jag skulle få cravings av en orange ögonskugga. Bravo KISS!


Förutom fem härliga föreläsningar fanns det även tid för taxfree-shopping och spabesök. Själv valde jag att landa lite i min hytt efter föreläsningarna innan jag begav mig mot Jannikes och Dominikas hytt för lite bubbel. Vi hann till och med förflytta oss till ännu en hytt där vi skålade med Malin, Karin och Johan innan vi begav oss till kvällens trerättersmiddag. Den här tanten hade sen tidigare planerat en nykter och tidig kväll men dessa planer försvann i intet efter middagen och istället slutade det med ett par svettiga timmar på dansgolvet, en inte så nykter kväll och 1,5 timmes sömn. Men satan vad roligt jag hade! Jag kommer att leva på den här helgen ett bra tag framöver och jag är så jäkla glad över att jag åkte! Mer ingående inlägg om märkena och deras produktnyheter kommer att dyka upp här i sinom tid.

Tusen tack till Kicki, Sam och Victor på Daisy Beauty för både inbjudan och för en fantastisk resa. Stort tack till samtliga företag som närvarade på resan – jag hoppas vi snart ses igen – samt alla gäster. Den här resan hade varit så tråkig utan er. Extra mycket kärlek till min bae/sister from another mister/själsfrände Jannike och min nyfunna och lika fantastiska vän Dominika. Fan vad jag gillar er!

3+
Relaterade ämnen
  • apoteket
  • daisy beauty
  • daisy beauty cruise
  • dbcruise
  • evo hair
  • idun minerals
  • kiss ny professional
  • lumene
  • reserol
  • skönhetsblogg
Previous Article
  • Vardagligt

Stockholm & Daisy Beauty Cruise

  • Alexandra
  • 20/05/2017
View Post
Next Article
  • Pressutskick
  • Skönhet
  • Skönhetsboxar

Lookfantastic beauty box – 05|2017

  • Alexandra
  • 28/05/2017
View Post
Du kanske också är intresserad av:
View Post
  • Event
  • Skönhet

Daisy Beauty Expo 2023

  • Alexandra
  • 22/03/2023
View Post
  • Ur arkivet
  • Event

Daisy Beauty Expo 2020

  • Alexandra
  • 02/02/2020
View Post
  • Event

Daisy Beauty Expo 2019

  • Alexandra
  • 17/01/2019

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

FASHIONINK.SE

Input your search keywords and press Enter.

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
Cookie SettingsAccept All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Alltid aktiverad
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieVaraktighetBeskrivning
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
SPARA OCH ACCEPTERA