För ett par veckor sedan slog jag till på en klocka från Ur & Penn. Modellen påminner rätt mycket av modellerna hos Michael Kors och Marc Jacobs som jag gillar så mycket. Enkel och silvrig. Jag använder den inte så ofta då jag lätt glömmer av mina klockor men också för att jag jobbar där jag jobbar. Vill ju inte bära konkurrentens produkter på min arbetsplats.
Och när vi ändå är inne på Ur & Penn så tycker jag att det är himla tråkigt med den dåliga servicen som återfinns i butiken här i Kalmar. Jag har flera gånger lämnat butiken i ren protest över servicen. Klockan ovan var mitt sista köp från Ur & Penn. Kanske är det för att jag själv jobbar i butik som jag förväntar mig en viss nivå personalen. Jag tycker dock att det är en självklarhet att man hälsar på sina kunder samt att man visar att man gärna hjälper till om kunden så önskar. Hur ser ni på servicen i butikerna ni går i?
7 comments
Känns som man blir lite skadad när man både jobbar med service och pluggar den linjen man gör. Jag själv analyserar allt som personalen gör och i princip alla butiker både i växjö och kalmar är usla. så himla trist, men ibland vill jag bara fråga personalen i fråga om de verkligen vill jobba där..
Så fin, och jaa bemötande och service är otroligt viktigt för om man vill återkomma som kund eller inte till en butik. Måste säga att det finns en hel del riktigt trevliga här i Nybro och Kalmar men det finns även sådana som gör att man blir j-kligt irriterad o undrar hur dem har fått jobbet pga deras ovilja till service och otrevligt beteende.
Jättesnyggt! Jag ska springa in på Ur&Penn någon dag o spana in utbudet, i mellandagarna låter vettigt 😉 Tråkigt att servicen är så dålig! Har bara handlat där en eller två gånger, och då tror jag det har varit bra. Hoppas de läser detta o skärper till sig! 😉
En fin klocka fick du med dig iaf!
Kram!
Snygg 😀
Du har Så rätt ang servicen. Jag och min man är verkligen sådana människor som går rätt ut ur butiken och släpper de vi har i händerna om servicen är dålig, och då spelar det ingen roll vad för sorts butik det är. Dock avviker jag denna regeln på ett ställe och det är H&M på Kullagatan, Hbg. Det ligger mitt emot mitt jobb så jag handlar där för att det är praktiskt men har varit med om många ggr när jag står i kö till kassan att personalen snackar skit om kunden som precis betalat framför mig! Har velat ge dom bitchslap men nej det går jue inte ;).. Ha en fin jul! Kram
Jobbar själv med service och tycker absolut att det är viktigt! Jag tror att fler butiker behöver påminna sin personal om vad bra service innebär och att peppa dem till att vilja ge 110%. Jag kan bara se till mig själv, och ibland kan jag bli riktigt trött på människor, speciellt dem som tror att dem kan bete sig hur som helst bara för att dem är betalande kunder. Då kan man tappa lusten liksom. =)
Jag tycker detsamma. Även där jag bor är servicen sisådär i Ur&Penn – De kan stå ivägen, inte säga hej och när man ber om hjälp eller råd vara smått ofärskämda. När jag går och handlar så blir jag mycket mycket gladare både på humöret och till att handla, om personalen är trevlig och frågar om man behöver hjälp eller åtminstone säger hej!
Klockan var dock skitsnygg!!