För några helger sen var jag i Stockholm och på Daisy Beauty Expo Fall Edition. Expo är egentligen en skönhetsmässa som anordnas i början på januari av skönhetstidningen Daisy Beauty. Vanligtvis är vi upp emot 100 branschrelaterade gäster och ungefär en 40-50 utställande varumärken. I och med pandemin har Daisy Beauty fått tänka om och har istället under året anordnat tre mindre event med ca 4-5 utställare och betydligt färre gäster. Gästerna har sedan fått gå i mindre grupper om 4-6 personer och enligt ett minutiöst anpassat schema för att minimera att gästerna stöter på varandra. Munskydd är dessutom ett krav på samtliga närvarande.
Så för några helger sedan var det dags för höstens expo. Mitt första för i år. På plats som utställare fanns svensk-danska märket New Nordic, HeyAgency som är distributör för bland annat Cocoa Brown, Hair Burst och Barry M, franska Sothys, Daisy Beauty själva och sedan PIXI samt POP Beauty. Många spännande nyheter för hösten presenterades men idag tänkte jag skriva om fem produkter från mässan som fångade mitt intresse lite extra.
♥ PIXI EyeLift Max Eye Shadow* → Pixi presenterade (bland annat) nya ögonskuggar som kommer i sex olika nyanser. EyeLift Max är en krämögonskugga som är väldigt lätt att använda. Pigmenten är något lättare så man får jobba upp skuggan till önskad intensitet. Vilket ju kan vara både bra och mindre bra beroende på vad man önskar eller är van vid. Ska sitta som berget när den väl torkat. Ser fram emot att leka loss med den här.
♥ SOTHYS Detox Energie Instant Energizing Corrector → Det franska varumärket SOTHYS har produkter för hela kroppen men presenterade en ny hudvårdsserie under Expo. Däribland denna produkt som antingen kan användas som en primer under foundation eller på egen hand då den påminner om en BB-cream. Ska jämna ut och korrigera hudtonen. Produkten kommer ut lila men ska i kontakt med huden anpassas efter din hudton. Jag har inte hittat en enda sån här produkt som inte ger oompa loompa effekt på min ljusa hy så jag är skeptisk. Men ser också fram emot att hårdtesta den.
♥ POP Beauty ZZZ Mask → PIXI´s systermärke POP Beauty har gjort entré i Sverige och säljs just nu exklusivt hos H&M – i butik. För mig var det här en helt ny bekantskap och jag hoppas att produkterna så småningom också går att finna online. En hel del hudvård presenterades och jag fastnade för nattmasken ZZZ Mask med bland annat niacinamid, ceramider och lavendel. Jag gillar ju en riktigt bra nattmask så jag ser fram emot att testa den här men också annat från märket framöver.
♥ HAIRBURST Volume & Growth Elixir* → Hairburst var och är ett nytt märke för mig. De har en del hårvårdsprodukter men också olika varianter av vitaminer för håret. Jag blev nyfiken på det mesta om jag ska vara ärlig. Med oss hem fick vi en multifunktionell stylingspray som ska ge glans, volym och minska håravfallet. Spännande! Innehåller bland annat hjortron, nässelextrakt och ärtskottsextrakt. Doften är ljuvlig och jag ser fram emot att börja bekanta mig med Hairburst.
♥ BarryM* Sweet Caramel Eye Shadow Palette → Ett annat nytt märke för mig som presenterades på Expo är BarryM. Ett brittiskt varumärke som till en början lanserade nagellack men som nu även har en hel del smink. Om jag minns rätt så är det bara 2-3 produkter i sortimentet som kostar över 100 kr – resterande sortiment ligger under. Trots det billiga priset så vill märket inte tumma på kvalitén på produkterna utan väljer istället enklare förpackningar. Deras ögonskuggspaletter innehåller tex ingen spegel och är i kartong. På Expo fick vi bland annat se hösten kollektion och de två ögonpaletterna är magiska. Sweet Caramel på bilden här ovan är en av dem och den andra ska ni få se i ett annat inlägg så fort kollektionen lanserats.