Den 31 mars lanserar Lindex sin stora vårkampanj som i år frontas av Sienna Miller. Kollektionen som går under namnet Sienna Hearts Lindex är boho-chic-inspirerad och påminner väldigt mycket om Sienna Millers egna stil. Nyckelplaggen för kollektionen är voluminösa blusar, maxiklänningarna och de utsvängda jeansen. Den bruna väskan här ovan klämde jag på i Lindex Showroom redan i oktober förra året och den är minst lika fin i verkligheten. Om inte finare.
”Jag älskar det tunna materialet i den vita blusen; jag kommer säkert att bo i den till sommaren. Och de utsvängda jeansen är verkligen fantastiska, de är bekväma och sitter perfekt! Båda dessa plagg är riktiga klassiker – lättburna och välsydda”, säger Sienna Miller om kollektionen.
Valet av modell till vårens kampanj föll sig naturligt då Sienna Miller inte bara är känd för sin stilkänsla utan också lever upp till många av Lindex värderingar. Hon utstrålar humor och positiv energi och är dessutom en sann filantrop med ett starkt engagemang i välgörenhet. Hon är också mamma, vilket gör henne till en perfekt bärare av Lindex varumärke enligt Lindex själva.
”Varumärket är hjärtligt och varmt; en hyllning till det feminina utan att bli för seriöst. Jag känner att varumärkets karaktär och kollektionens känsla verkligen avspeglade sig i plåtningen, vi hade väldigt roligt och skrattade mycket! Det är precis vad Lindex handlar om för mig”, kommenterade Sienna Miller om samarbetet med Lindex.