Idag släpptes bilderna för Lindex samarbete med Jean Paul Gaultier. Resultatet av samarbetet är en kollektion där designerns typiska signum och mönster lyser igenom, och nu släpps de första kampanjbilderna med den klassiska Gaultier-modellen Karen Elson. Kollektionen Jean Paul Gaultier for Lindex består av dam-, barn- och underkläder samt accessoarer. Förutom olika tryck har kollektionen genomtänkta detaljer som dragkedjor och den klassiska konformade bysten à la Madonna. 10% av försäljningen från kollektionen skänks till cancerforskning och Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. I kollektionen ingår ett rosa armband från vilket hela överskottet skänks till cancerforskningen.
Med den här kollektionen har jag skapat en liten Gaultier-garderob som bär mina typiska signum, men tolkade på ett nytt sätt. De klassiska ränderna finns med men också en mer grafisk variant, i vissa plagg kombinerade med ett tattoo-mönster som är en av mina favoriter”, säger Jean Paul Gaultier.
Att skapa en sådan här kollektion är en utmaning, men en mycket positiv sådan. Genom den här typen av uppdrag får jag lära känna nya människor, och dessutom får jag möjlighet att skapa kläder till ett mer överkomligt pris”, säger Jean Paul Gaultier.
Jean Paul Gaultiers kollektion för Lindex släpps i utvalda Lindex-butiker och på lindex.com den 8 oktober. Ovan kan ni se en del av kollektionen och resten kan ni se här. Vad säger ni, hiss eller diss?
4 comments
Nä usch 😛 Inte alls min grej tyvärr.
Nej det passar nog inte allt och alla 🙂
Hiss! Kommer absolut att köpa halsduken och armbandet till att börja med, resten vill jag kika på i butik.
Åh vi lär väl inte få några produkter till våra butiker här nere 🙁