I juni lanseras en Glossybox formgiven av svenska illustratören Lovisa Burfitt. Det här blir Glossyboxs tredje designsamarbete och denna gång har boxen fått en look av glossiga, röda läppar och sotade, markerade ögon. Boxen ska reflektera den lustfyllda lyx som omger makeup och skönhet.
– Jag kände att min stil kunde tillföra något som passade ihop med Glossybox. Kvinnan på boxen tycker om att drömma sig bort till Hollywoodglamour, att få vara Marilyn Monroe eller Scarlett Johansson för en stund. Detta är också känslan jag ville förmedla, säger Lovisa Burfitt.
Produkterna i junis utgåva av Glossybox ska spegla kvinnan på boxen. Bland annat kommer alla prenumeranter att få en mascara från Benefit Cosmetics. Mascaran symboliserar trenden med sotade ögon som blivit så stor och som även reflekteras i Burfitts design. Boxen med Burfitts design ges ut under juni och är exklusiv för Glossybox prenumeranter. Boxen finns i begränsad upplaga så långt lagret räcker.
Världens bästa pressmail! Ni som har följt mig i ett par år vet hur mycket jag älskar Lovisa Burfitt! Jag måste, måste, ha den här boxen! Har ju egentligen inte någon ekonomi för sån lyx just nu men jag måste ha den, om jag så ska behöva äta havregrynsgröt resten av året. Vad tycker ni om boxen?
4 comments
Absolut snyggaste Glossyboxen jag någonsin sett! Det är verkligen ett samlarobjekt!!
Jag kan bara instämma 🙂
Min prenumeration går ut nu så jag har bara en box kvar men glossydotsen jag har räcker till juli så jag hinner ju få denna med, vilket jag är glad för då den är riktigt snygg!
Åh lyckos dig 😉