Inför säsongen AW13 planerar den spanska klädjätten MANGO att lansera lite nya koncept vilket bland annat innebär en barnlinje. MANGO KIDS kommer att vara tillgängligt för både flickor och pojkar i åldrarna 3-12 år. Den första kollektionen erbjuder basplagg som t-shirts, tröjor och byxor, men också plagg med en mer trendig design. Inom den närmaste framtiden är det också tänkt att de bästsäljande produkterna i damkollektionen kommer att ändras om till ”mini–me” modeller för flickor, vilket inkluderar kläder, accessoarer, skor och underkläder. MANGO KIDS rullar ut i butikerna från och med augusti men kommer också att finnas online från och med 18 juli.
Och som om det inte vore nog med en barnlinje så lanserar MANGO även en linje med sport- och underkläder. Sortimentet kommer att gå under namnet MANGO SPORT & INTIMATES. Den nya linjen, som kommer att finnas tillgängliga från AW13 och framåt, kommer att innehålla kläder för fitness, löpning och yoga, samt underkläder i basmaterial och så finare/lyxigare underkläder. Utbudet kommer att vara enkelt, smickrande och kvinnligt samt vara prisvärda och hålla en hög kvalitet. I linje med MANGOs filosofi. Kläderna för fitness och löpning kommer att vara gjord av flera syntetiska tyger, såsom Lycra, medan yogakläderna kommer att produceras med lättare tyger och naturliga fibrer, såsom bomull och modal. Basunderkläderna kommer att vara bekväma och smickrande, med tyger som mikrofiber, bomull och modal, medan den finare underklädeslinjen ska framhäva kvinnlighet med spets och satin. Det nya utbudet kommer också att innehålla badkläder. Kollektionerna kommer att finnas i de redan befintliga butikerna världen över samt online.
Vad tror ni om detta? Jag längtar efter träningskläderna och så hoppas jag på att tröjan + jeansen som ”mamman” bär i översta bilden också snart hamnar online.